یک هفته کار با یک‌بار شارژ باتری

 | تاریخ ارسال: 1395/1/18 | 
به‌تازگی دانشمندان موفق به یافتن ساختار سلول سوختی ویژه‌ای شده‌اند که می‌تواند موجب شود تا تلفن‌های همراه هوشمند و سایر ابزارهای همراه وابسته به باتری بتوانند با یک‌بار شارژ، به مدت یک هفته به کار کردن ادامه بدهند.
دنیای امروز فناوری به‌صورت چشمگیری با مشکل باتری روبرو است. تلفن‌های همراه هوشمند، تبلت‌ها، فناوری‌های پوشیدنی و ... همگی با مشکلاتی در زمینه باتری روبرو هستند و کاربران این دستگاه‌ها گاه چند بار در روز مجبور به شارژ کردن گجت خود خواهند بود.
به‌این‌ترتیب ظهور یک فناوری بزرگ برای تغییر این ساختار ضروری به نظر می‌رسد. از سوی دیگر به نظر می‌آید که محققان کره‌ای برای این مشکل به یک راه‌حل مناسب دست پیدا کرده‌اند.

 
 

این فناوری جدید که با نام «سلول اکسید سوختی مینیاتوری» نامیده می‌شود، دارای قابلیت تامین توان دستگاه‌های پرمصرف نیز خواهد بود و به گفته طراحان آن، می‌توان از آن برای تامین نیروی پهپادها و خودروهای بدون راننده نیز بهره گرفت.
این باتری‌ها به نحوی عمل می‌کنند که می‌توانند با یک‌بار شارژ شدن، بر روی دستگاه‌هایی مانند تلفن همراه هوشمند برای مدت‌زمان یک هفته به عملکرد بهینه خود ادامه داده و سپس نیاز به شارژ مجدد داشته باشند.
در زمینه پهپادها نیز می‌توان با کمک این باتری‌ها به مدت یک ساعت به پرواز پرداخت که این زمان برای پهپادهای امروزی رقم بسیار چشمگیری به‌حساب می‌آید.



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 5958 بار   |   دفعات چاپ: 641 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر