دیدار شهردار و رئیس و چند تن از اعضای شورای شهر کرج از دانشگاه خوارزمی

 | تاریخ ارسال: 1396/8/2 | 

 

 

 

 

شهردارکرج:  آغاز توسعۀ فرهنگی کرج از منطقۀ حصارک با وجود دانشگاه خوارزمی ممکن است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر اصغر نصیری شهردار کرج به همراه دکتر نبیونی رئیس شورای اسلامی شهر کرج و چند تن از اعضای این شورا، عصر روز دوشنبه 1/8/96 ضمن حضور در یادمان شهدای گمنام دانشگاه و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، از مجموعۀ دانشگاه خوارزمی بازدید کرد و گفت: دانشگاه مبدأ و مرکز تحقق آمال هر ملتی است و امیدوارم به برکت این دانشگاه، ما هم بتوانیم در مدیریت شهری کرج از این پشتوانه استفاده کنیم. ایشان با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین پشتوانه‌های توسعه، میزان برخورداری جامعه از مراکز علمی است، افزود: در مدیریت شهری به خصوص مدیریت شهری کرج، بسترسازی و ایجاد زیرساختهای فکری و اجرایی، از عناصر اصلی است که باید به آن توجه شود. ایشان  به حضور چهره‌های علمی و دانشگاهی در شورای شهر کرج اشاره و اعلام کرد: شورای شهر کرج، زمینۀ لازم برای ایجاد رابطۀ منطقی بین شهرداری، دانشگاه و شورای شهر را ایجاد کرده است. شهردار کرج افزود: این رابطۀ منطقی می‌تواند به ایجاد یک انرژی فکری در شهر کرج کمک کند تا با اتکا به آن کار و تلاش کنیم.

نصیری با بیان اینکه برای شهرداری کرج، توفیقی است تا بتواند در محیط دانشگاه خوارزمی تاثیرگذار باشد، خاطرنشان کرد: این دانشگاه می‌تواند به یک الگوی هویت بخش بین عناصر زیست محیطی در جهت برخورداری مردم کرج تبدیل شود. وی به واقع شدن دانشگاه خوارزمی در منطقۀ حصارک کرج اشاره و اعلام کرد: با توجه به این موضوع، می‌توان توسعۀ فرهنگی و اجتماعی کرج را از این منطقه آغاز کرد.

شهردار کرج از امکان همکاری شهرداری کرج برای ارتقای دانشگاه خوارزمی گفت و اعلام کرد: پیشنهاد من این است که مجموعه‌ای از اهداف با اولویت‌بندی کوتاه مدت، میان­مدت و بلندمدت در قالب یک کارگروه مشترک شهرداری، دانشگاه و شورای شهر تشکیل و توانمندی‌های دانشگاه نیز در نظر گرفته شود. نصیری در پایان، دانشگاه خوارزمی را برای کرج یک نعمت دانست و گفت: خدمات دانشگاه می‌تواند در شهر جاری و ساری شود و ما نیز مشتاق هستیم که این هماهنگی ایجاد شود.

  سپس شهردار کرج و هیأت همراه د رجلسۀ هیأت ررئیسۀ دانشگاه شرکت کردند. در این جلسه، دکتر محمدعلی سبحان اللهی رئیس دانشگاه گفت: دانشگاه خوارزمی به عنوان نخستین مؤسسۀ آموزش عالی کشور، آمادگی دارد برای اجرای طرح های تحقیقاتی با مدیریت شهری کرج همکاری نماید. سبحان اللهی با اشاره به قدمت دانشگاه و توانایی اعضای هیأت علمی آن، گفت ما می توانیم با ارتباط مؤثر با مراکز علمی-کاربردی شهرداری و آموزش پرسنل شهری گام مؤثری در ارتقای علمی آنها برداریم.

 




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 4894 بار   |   دفعات چاپ: 475 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر